فرهنگ و رسوم کره جنوبی!

  • Pary :)
  • سه شنبه ۲۳ آذر ۰۰
  • ۱۳:۱۷

کشور  کره جنوبی (South Korea) در شرق آسیا قرار دارد و هر سال گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. کره جنوبی کشوری سرزنده و پرهیاهو است که از سال 1948 کشوری مستقل شد. بسیاری از ایرانیان کره را با فیلم های کره ای می شناسند البته که فیلم ها هم می توانند تا حدودی ما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این سرزمین آشنا کنند

برای خواندن متن به ادامه مطلب مراجعه کنید

فرهنگ مردم کره جنوبی

بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین شهر در کشور کره جنوبی، سئول است که پایتخت آن نیز می باشد. این کشور پیشینه تاریخی پرفراز و نشیبی دارد و بناها و آثار باستانی بسیار جذابی در آن جای گرفته است. بخشی از کشور کره جنوبی در ناحیه‌ی کوهستانی قرار گرفته و همین امر سبب تنوع آب و هوایی خوب در کره جنوبی شده است. کشور کره جنوبی در زمینه اقتصادی چهارمین کشور آسیاست و کارخانه‌های فنّاوری جدید مانند سامسونگ، ال‌جی، هیوندای و کیا را در خود جای داده است. کره جنوبی را کشور چند ملیتی نیز می‌گویند زیرا اقوام و قومیت‌های مختلفی این کشور را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. با این احوال امنیت کامل در این کشور برقرار است و دولت آن توانسته به خوبی محیطی امن برای شهروندان و گردشگران خود تأمین کند.



اهمیت بهداشت دندان در کره

کره‌ای‌ها بعد از هر وعده غذایی و حتی بعد از نوشیدن قهوه مسواک می‌زنند و برای زیبایی و بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی قائل هستند. این مساله آن‌قدر برای کره‌ای‌ها مهم است که در برخی مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و کافی‌شاپ‌ها مسواک رایگان در سرویس بهداشتی برای مشتری‌ها وجود دارد. اغلب مردم کره مسواکی مخصوص دارند که محفظه‌ی خاصی دارد و همیشه همراهشان است.



ظاهر مرتب مردم کره جنوبی

برای کره‌ای‌ها داشتن ظاهری آراسته و مرتب بسیار مهم است و به همین دلیل در بین آن‌ها افراد چاق و شلخته خیلی کم دیده می‌شود. مردم این دیار برای داشتن ظاهری مرتب مدام از کرم‌های دست و صورت استفاده می‌کنند و لباس‌های اتو کرده و تمیز به تن می‌کنند. مردم کره موهایشان را نیز به طرز خاصی می‌آرایند و این امر در مورد آقایان نیز مصداق دارد. برای داشتن ظاهری مرتب در متروها و مراکز فروش آینه‌های قدی زیادی وجود دارند که مردم به راحتی در جلوی آن قرار می‌گیرند و سر و صورت و لباس‌هایشان را مرتب می‌کنند.



تعظیم کردن در میان مردم کره

یکی از رفتارهایی که در ساعت‌های ابتدایی ورودتان به کره جنوبی نظرتان را جلب می‌کند، تعظیم کره‌ای‌ها به همدیگر است. مردم کره معذرت‌خواهی، موافقت، تشکر و خداحافظی را با تعظیم کردن نشان می‌دهند. شاید برایتان عجیب به نظر برسد که همه به هم تعظیم می‌کنند مثلاً دو دوست در میان صحبتی چند دقیقه‌ای سه تا چهار بار این حرکت را انجام می‌دهند. در مطب دکتر، در فروشگاه و... اما بعد از اندک زمانی خودتان هم ناخودآگاه این حرکت را انجام خواهید داد و آن گاه برای شما هم پذیرفته می‌شود.



امیدوارم از خواندن مطالب لذت برده باشید

منبع:findatour.co

  • نمایش : ۶۰
  • سیسو -

    پری بانو ... برگشتی بیان؟وب خودته؟خوبی؟

    واو واوو بعد مدت ها اومدم بیان
    اره وب خودمه برای مدرسه درستش کردم 🤣
    هی بیان رو میبینم دلم برای فضای اینجا تنگ میشه چه روزای خوبی بود
    میگم وبی چیزی داری تو بیان؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی